.:: Državljansko Novinarstvo ::. Seznam forumov .:: Državljansko Novinarstvo ::.

___ Domov ___
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 





Stirlingov motor
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    .:: Državljansko Novinarstvo ::. Seznam forumov -> Znanost in okolje
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Sergej



Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29
Prispevkov: 664

PrispevekObjavljeno: 10 Dec 2006 14:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ja Matjaž, nekaj takega. S to razliko, da spirala ni v kontaktu z toplo glavo (cilindrom) stirlinga in je generator električnega toka lahko že sestavni del stirlinga - ni pa nujno.
Če premakneš spiralo v levi del kotla in upoštevaš, da se hladna voda zajema spodaj in topla dovaja zgoraj, bo risba povsem korektna.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ludvik



Pridružen/-a: 23.09. 2006, 08:41
Prispevkov: 247

PrispevekObjavljeno: 10 Dec 2006 18:22    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

http://www.stirlingenergy.com/newsphotos/RJM54.jpg Primer direktne uporabe stirlinga
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Matjaž



Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45
Prispevkov: 850
Kraj: Prekmurje

PrispevekObjavljeno: 10 Dec 2006 18:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Oj

Predvidevam, da mora biti temperatura na toplotnem cilindru kar visoka. Pri tem se mi poraja vprašanje mazanja. Pri motorjih z notranjim izgorevanjem ohranjamo delovno temperaturo s hlajenjem ( 85 - 92 °C ) in samo mazanje ni problematično.

Kako zagotovit to pri Stirligu. Morda z teflonsko oblogo, keramiko...

Saj bi drugače prišlo do " zaribanja " zaradi prevelike temperature.
_________________
ANV Slovenija Team
in
CIVO Planinska vas
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Sergej



Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29
Prispevkov: 664

PrispevekObjavljeno: 12 Dec 2006 10:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Temperature so res visoke. Pri solarnih kar okrog 800 st.C.
Žal v natančno konstrukcijo nisem posvečen. Kolikotr vem, cilindri niso mazani, ker ni potrebno tesnenje. Torej ostanejo ležaji. Tam so baje imeli velike probleme, ki pa so jih očitno rešili, ker je po zadnjih podatkih življenjska doba primerna za resno uporabo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ludvik



Pridružen/-a: 23.09. 2006, 08:41
Prispevkov: 247

PrispevekObjavljeno: 16 Dec 2006 00:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

V Sloveniji pa en tak motor deluje in proizvaja elektriko. Ga bom šel en dan poslikat, pa bom vrgel na forum. Lastnik pravi, da nima nikakršnih problemov z njim. Deluje kot dobra stara "čufarca"
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Matjaž



Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45
Prispevkov: 850
Kraj: Prekmurje

PrispevekObjavljeno: 21 Dec 2006 22:21    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Oj

Kar zaspali smo pri debati, kaj ne ?


Torej če sem pravilno razumel mojega cenjenega mentorja, zadošča pri zaprtem sistemu Sterlnga na vročem cilindru tudi segrevanje 0°C in na hladnem cilindru na primer - 100 °C!

Obratovanje bi moralo biti v teoriji zagotovljeno!

Sistem toplotne črpalke mora delovati??? Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________
ANV Slovenija Team
in
CIVO Planinska vas
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Sergej



Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29
Prispevkov: 664

PrispevekObjavljeno: 21 Dec 2006 22:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

To opcijo uporabe ne poznam, ker se pač nisem zanimal zanjo. Vendar proces mogoče lahko teče v obe smeri. Pri običajni uporabi se toplota (logično in normalno) pretaka iz tople na hladno glavo. Če bi zadevo gnal z motorjem... Si pa ne predstavljam pod kakšnimi pogoji bi lahko eno glavo podhladil na recimo -100 st.C. Razen tega se mi zdi sprememba agregatnega stanja preveč elegantna rešitev, da bi jo stirling lahko spodrinil.
Mogoče bi lahko tvoj mentor povedal kaj več. Res bi bilo zanimivo vedet, če in kako je to možno ter kje so prednosti.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ludvik



Pridružen/-a: 23.09. 2006, 08:41
Prispevkov: 247

PrispevekObjavljeno: 21 Dec 2006 22:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sergej
Bo treba še malo po internetu prebrskati.
So pa zanimiva tudi ta obratna postrojenja, ki se jih da videti in jih tudi uporabljajo. Sam sem jih "študiral" že pred leti.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Matjaž



Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45
Prispevkov: 850
Kraj: Prekmurje

PrispevekObjavljeno: 21 Dec 2006 22:54    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Oj

Sicer sem navaden cepec, kar se tehnike tiče!

Vendar teoretično gledano, bi lahko pri reagentu ( plinu ), motor deloval tudi pri vročem cilindru pri - 100°C in hladnem cilindru - 200°C!

Torej je pomemben samo plin med cilindri.

Samo moje teoretično razmišljanje.
_________________
ANV Slovenija Team
in
CIVO Planinska vas
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Sergej



Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29
Prispevkov: 664

PrispevekObjavljeno: 21 Dec 2006 23:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pomembna je temperaturna razlika in seveda plin, ki se ne utekočini. Seveda ostane v veljavi pravilo, da se tople stvari hladijo in hladne grejejo. V naravi vse stremi k izenačitvi in ravnotežju. V obratno smer je pa treba zdeve prisilit.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Matjaž



Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45
Prispevkov: 850
Kraj: Prekmurje

PrispevekObjavljeno: 21 Dec 2006 23:13    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Oj

Torej teoretično ne bi smel biti niti problem pri izkoristku toplotne črpalke, čeprav je razlika v temperaturi minimalna. Ostaja samo vprašanje plina v cilindrih.

Prav tako s to teorijo pridemo do energiskega izkoristka nad 100%.

Takšen izkoristek lahko nastane naprimer pri CP prirejeni za dogrevanje Sterliga in ohlajevanju njegovega cilindra z povratno vodo, na primer.

Se motim?
_________________
ANV Slovenija Team
in
CIVO Planinska vas
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Sergej



Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29
Prispevkov: 664

PrispevekObjavljeno: 21 Dec 2006 23:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Stirling je motor in ne toplotna črpalka. Torej hladi toplo in greje mrzlo. Izkorišča naravni tok toplotne energije. Kako ga prisilit, da bo hladil hladno in grel toplo (princip toplotne črpalke) pa žal ne vem. Pri majhnih temperaturnih razlikah bi to mogoče še šlo. Pri velikih pa nekako po občutku dvomim. Se ti pa opravičujem, ker se mi odkrito povedano v tem trenutku to ne da študirat.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Matjaž



Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45
Prispevkov: 850
Kraj: Prekmurje

PrispevekObjavljeno: 21 Dec 2006 23:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Saj sem samo nakazal možnost uporabe toplotne črpalke za "pogon" Sterlinga.

Teorija pač. Toplotna razlika.
_________________
ANV Slovenija Team
in
CIVO Planinska vas
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Sergej



Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29
Prispevkov: 664

PrispevekObjavljeno: 21 Dec 2006 23:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

A to si mislil. Nesporazum - oprosti.
To bom moral pa še malo prespat. Mogoče ve Ludvik kaj več o tem.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Matjaž



Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45
Prispevkov: 850
Kraj: Prekmurje

PrispevekObjavljeno: 21 Dec 2006 23:59    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Dejansko gledano, če vzamemo kot plin reagent, ki se obnaša glede na temp. razliko primerno, oz. ima primerne fizikalne lastnosti, se lahko igramo teoretično s Stirlingom , Kako nam paše, glede na temp. razliko.

Teorija.

Sploh ni važna temp., temveč le temp. razlika!

Torej se lahko poigravamo z temp. razliko, vprašanje ostane le, kakšen plin bomo uporabili.

S tem pa lahko rešimo tudi mazanje ojničnega ležaja, kateri je po mojem mišljenju edini ključni mazalni člen.

Se motim?
_________________
ANV Slovenija Team
in
CIVO Planinska vas
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    .:: Državljansko Novinarstvo ::. Seznam forumov -> Znanost in okolje Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.