|
.:: Državljansko Novinarstvo ::.
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Mirč
Pridružen/-a: 02.10. 2006, 11:48 Prispevkov: 574 Kraj: Jelarji - pri Kopru
|
Objavljeno: 15 Jan 2007 07:30 Naslov sporočila: |
|
|
>Novice>Dnevnik>Terminali naj bodo tam, kjer je okolje tem idejam naklonjeno
Intervju: Alfonso Pecoraro Scanio, italijanski minister za okolje
Terminali naj bodo tam, kjer je okolje tem idejam naklonjeno
Intervju z italijanskim ministrom za okolje Alfonsom Pecorarom Scanio o plinskih terminalih v Tržaškem zalivu
ponedeljek, 15.01.2007
Tekst: Franco Juri
RIM - Alfonso Pecoraro Scanio je italijanski minister za okolje in predsednik stranke Zelenih. Je neposreden in po potrebi polemičen tudi do lastnih koalicijskih partnerjev. Svoje delo opravlja vestno, brez posebnega popuščanja parcialnim gospodarskim interesom. Marsikomu je zato trn v peti. Po njegovi zaslugi plinska terminala v Tržaškem zalivu še nista na dnevnem redu. Pecoraro Scanio od investitorjev zahteva dopolnjeno dokumentacijo o varnostnih in okoljevarstvenih vidikih, predvsem pa enakopravno upoštevanje slovenskega mnenja. Jasno sporoča, da brez soglasja Slovenije terminalov tam ne bo.
Strokovna skupina slovenske vlade se je zelo odklonilno izrazila do obeh terminalov.
Svojemu slovenskemu kolegu sem že pisal in pojasnil stališče našega ministrstva v zvezi s terminaloma; da je potrebno oceno o okoljskih vplivih pripraviti skupaj z obema sosednima državama, predvsem s Slovenijo, a tudi s Hrvaško. Kar pa zadeva Italijo, pa glede na te težave in ob dejstvu, da razpolagamo z 8000 km obale, da obstaja ideja Eni-ja o usposabljanju nekaj zapuščenih ploščadi v Jadranu, kjer so v preteklosti izkoriščali metan in ki so že priključene na plinovode, so pa na odprtem morju, ne razumem, zakaj bi morali žrtvovati nove dele obale.
Najbrž zahteva uporaba teh ploščadi več vlaganj javnega kapitala…
Ne, ploščadi so že tam z vso infrastrukturo, ki jo je treba le ponovno usposobiti. Že večkrat smo predlagali njihovo uporabo tudi za vetrne centrale, zdaj pa jih Eni - to je novejša zamisel - ponuja v uporabo. Kar zadeva terminale, moramo najprej preveriti dejanske potrebe; že prejšnja vlada je dva avtorizirala, v Porto Viru pri Rovigu in pri Livornu, a ne brez problemov, dva - v Gioia Tauru in Porto Empedoclu - sta že v postopku za avtorizacijo. Pri tem se za Italijo odpira tudi ekonomski problem, razen če si nekdo ne predstavlja, da moramo postati en sam plinski terminal za Evropo, česar v vladnem programu ni. V njem je jasno zapisano, da služijo terminali le italijanskim potrebam po plinu.
In koliko jih potrebujete?
Če pomislimo, da sta dva že odobrena, druga dva pa tik pred odobritvijo, tudi z naklonjenostjo lokalnih oblasti, potem ko je Enel pristala na zahtevo Porta Empedocla, da se zmanjša velikost dovoljenih tankerjev od 140.000 na 70.000 ton nosilnosti in da smo kot vlada razmišljali o treh ali največ štirih terminalih, smo kvoto že dosegli in smo lahko mirni.
Med temi pa vsekakor ni tržaških terminalov. Torej ta plinska terminala nista potrebna?
Osebno mislim, da v nacionalnem ravnotežju in ob dejstvu, da imamo pri tem težave z vladama Slovenije in Hrvaške ter ker smo javno povedali, da terminali niso namenjeni tržnim potrebam, je cena tovrstnih objektov zelo visoka. Drugič, tehnologija hitro napreduje, pojavljajo se že ladje, ki lahko samostojno predelujejo oziroma uplinijo tekoči plin, zato lahko postanejo terminali v kratkem tehnološko preseženi. Sprašujem se, ali moramo res pristati na profitne interese drugih zato, da povečamo obremenitev nekaterih že zdaj močno obremenjenih delov obale, kot je na primer Tržaški zaliv. Seveda ni v moji pristojnosti, da rečem ja ali ne, moja dolžnost pa je omogočiti natančno izdelavo okoljske ocene ob polnem spoštovanju mednarodnih konvencij.
Vendar vaša vlada, kot poudarja zunanji minister D'Alema, načelno podpira zgraditev terminalov tudi v Tržaškem zalivu.
Medtem ko mi legitimno nadaljujemo postopke, vendar ob upoštevanju mnenja Slovenije in Hrvaške tudi znotraj domače ekonomije, se mi zdi vztrajanje pri takih načrtih vprašljivo… terminali naj se gradijo tam, kjer je okolje tem idejam naklonjeno.
Morda temu botruje Illyjev interes, da postaneta Tržaški zaliv in Furlanija - Julijska krajina nekakšno plinsko vozlišče za srednjeevropski trg?
Ne verjamem, da si Illy ali kdo drug želi kaj takega… Govorimo že o postindustrijski ekonomiji z novimi tehnologijami. Predstave o Furlaniji - Julijski krajini, ki postaja nekaj podobnega Siciliji v preteklosti, z rafinerijami, namenjenimi drugim, ne ustrezajo interesom razvite regije. Dvomim, da je to lahko vizija napredne in sodobne osebnosti, kakršna je guverner Furlanije - Julijske krajine.
Oba terminala ostajata vendar nekje na obzorju, očitno sta tudi v italijanski vladi prisotna dva različna pogleda na njuno smiselnost, eden je bolj "zelen", drugi pa bolj dovzeten do določenih gospodarskih interesov. Kako mislite, da bo Slovenija enakopravno vključena v obravnavo okoljskih vplivov?
Glede tega sem predlagal aktivno vlogo zunanjega ministrstva, saj gre pri tem za aplikacijo mednarodnih konvencij, kot je Espoo. Navsezadnje smo partnerji v EU. Izjave nekaterih mojih kolegov, češ da Slovenija zahteva to in ima hkrati jedrsko centralo… no, pravilno bi bilo kvečjemu zahtevati, da Slovenija zagotovi maksimalno varnost jedrske centrale, ne pa to izkoristiti za opravičevanje dodatnih obremenitev na tej strani državne meje. To ne sme postati dirka za slabše, morali bi tekmovati za boljše. Menim, da je potrebno skupno delovanje Evropske unije pri vzajemnem nadzoru vseh nevarnih objektov, ki se nahajajo na obmejnih območjih.
To je priložnost za skupno presojo z udeležbo slovenskih strokovnjakov, hkrati naj Slovenija omogoči našim strokovnjakom sistematičen nadzor varnostnih razmer elektrarne v Krškem.
Gradnja plinovoda med Alžirijo in Sardinijo bo bistveno povečala pritok naravnega plina v Italijo.
Ja, razlog za nacionalno energetsko strategijo je velik nered v naših pristopih za zagotavljanje energentov. Ne moremo razmišljati le prek lokalnih interesov, da hoče vsaka regija svoj terminal, svoje pristanišče itd. Gre za zelo provincialno dirko, v kateri se navdušujejo nad novimi tehnologijami, ki so morda drugje že presežene.
Glede prihodnosti - mi smo predlagali državno konferenco o energetskih strategijah v marcu, da bi določili prioritete in predloge za prihodnost. Metan je energija tranzicije, končni cilj pa morajo biti obnovljivi viri, lastna proizvodnja, energetska racionalizacija. Posejati številne plinske terminale po državi ni pravi odgovor.
http://www.dnevnik.si/novice/dnevnik/222826/
Mirč |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Matjaž
Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45 Prispevkov: 850 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: 15 Jan 2007 08:20 Naslov sporočila: |
|
|
No pa imamo oba intervjuja. Različnost razumevanja na Italjanski strani, kaj se terminalov tiče je več kot jasna.
In komu sedaj verjet? Saj so že sami nekredibilni sogovorniki!!!
Evropska študija govori za Italijo o potrebi po štirih terminalih ( glej skico na prejšni strani ), Italjanski zunanji minister pa omenja osem terminalov!!!
Pa še bodi pameten, če si lahko!!! _________________ ANV Slovenija Team
in
CIVO Planinska vas |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mirč
Pridružen/-a: 02.10. 2006, 11:48 Prispevkov: 574 Kraj: Jelarji - pri Kopru
|
Objavljeno: 15 Jan 2007 08:49 Naslov sporočila: |
|
|
Talijani žele Krško II?
Slovenija je odlučila sagraditi drugi blok nuklearke Krško. Investicija je vrijedna 2 milijarde eura, što je i za Sloveniju velik zalogaj. Kao partner spominjao se HEP, ali sad se uključio talijanski ENEL.
LJUBLJANA - Talijanska kompanija ENEL možda bi bila spremna biti suinvestitor u gradnji drugog bloka nuklearke Krško, objavio je u nedjelju tršćanski Primorski dnevnik.
List u članku piše o pozadini razgovora talijanskog ministra vanjskih poslova D'Aleme u Ljubljani.
Kako iznosi list, D'Alema je sugerirao da bi ENEL bio spreman investirati da se udvostruči kapacitet sadašnje nuklearke ako se Slovenija prestane protiviti gradnji terminala za tekući plin blizu Trsta.
Slovenija je svoje protivljenje obrazložila strahom od ekološke i sigurnosne prijetnje koju bi plinski terminali u Sloveniji predstavljali, budući da bi se postavili vrlo blizu granice, dok je talijanski ministar vanjskih poslova nakon sastanka s Rupelom u Ljubljani rekao da će oni biti potpuno sigurni, te da bi istom logikom i Talijani mogli biti zabrinuti zbog rada nuklearke u Krškom iako je ona od Trsta udaljena 150 kilometara.
No tršćanski list na slovenskom jeziku iznosi da je D'Alema sugerirao kompromis, pa bi, ako se Ljubljana prestane protiviti gradnji terminala, talijanska tvrtka ENEL mogla investirati u gradnju drugog bloka u Krškom.
To je inače već u srednjeročnom planu razvoja koji je lani donijela vlada Janeza Janše, ali je riječ o značajnom investicijskom zalogaju od dvije milijarde eura.
...in to piše hrvaški tisk.... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Matjaž
Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45 Prispevkov: 850 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 10:01 Naslov sporočila: |
|
|
Žal opažam, daa je zanimanje za terminale, kar nekako zamrlo in se resno sprašujem ali je sploh še smiselno pisati o tem tukaj. Nekako ni dovolj ciljne populacije za resnejšo debato. Nekako so nas polna usta ekologije in pravne države, vendar vse načete teme nekako prehitro zamrejo.
Sprašujem vas o vašem mnenju? _________________ ANV Slovenija Team
in
CIVO Planinska vas |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sergej
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29 Prispevkov: 664
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 11:07 Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
No tršćanski list na slovenskom jeziku iznosi da je D'Alema sugerirao kompromis, pa bi, ako se Ljubljana prestane protiviti gradnji terminala, talijanska tvrtka ENEL mogla investirati u gradnju drugog bloka u Krškom.
|
Še ena 'prijazna' ponudba za katero se bojim, da ne bo pri nas nihče reagiral. Če je to re in malo prevedem:
Če lahko mi (Italijani) pol na vašem ozemlju zgradimo vsaj en terminal, bomo tako dobri, da bomo pri vas (Slovencih) zgradili še našo nuklearko.
Zaradi zgodovinskega spomina Italjanom nisem naklonjen in se mi mogoče zato zdi ta predlog kar verjeten. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sergej
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29 Prispevkov: 664
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 11:23 Naslov sporočila: |
|
|
Imam idejo in če se strinjate, jo lahko uradno ponudimo naši oblasti.
Glavni problem nuklearke za okolje je višek toplote, ki se nujno odvaja v okolje. Italija načrtuje serijo plinskih terminalov, ki nujno rabijo toploto. Smiselno je torej, da se plinski terminal in nuklearka gradita skupaj in tako oba sistema izničita negativne vplive drug drugega. Predlagajmo torej, da mi gradimo našo novo nuklearko v Italiji in jim tako pomagamo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Kajtimar
Pridružen/-a: 24.09. 2006, 12:38 Prispevkov: 1279 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 11:29 Naslov sporočila: |
|
|
To je verjetno šala, a ne Sergej?
Lep dan vsem skupaj... _________________ Samo dve stvari sta neskončni: vesolje in človeška neumnost, vendar za prvo nisem popolnoma prepričan!
A. Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sergej
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29 Prispevkov: 664
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 12:11 Naslov sporočila: |
|
|
Niti slučajno. Če se ke Italija odločila za plinske terminale s katerimi bo morala hladit morje, jim mi lahko pomagamo zgradit jedrsko centralo, da bodo z odpadno toploto iz nje lahko greli plin.
Kozlarija vseh kozlarij je, da nam na eni strani mislijo hladit morje in na drugi ogrevat Savo. To je čisto resen predlog. Če pa Italija ne bo za, lahko na vse skupaj pozabimo in pričnemo postavljat solarne panele. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Matjaž
Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45 Prispevkov: 850 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 12:14 Naslov sporočila: |
|
|
Niti slučajno. Če se ke Italija odločila za plinske terminale s katerimi bo morala hladit morje, jim mi lahko pomagamo zgradit jedrsko centralo, da bodo z odpadno toploto iz nje lahko greli plin.
Kozlarija vseh kozlarij je, da nam na eni strani mislijo hladit morje in na drugi ogrevat Savo. To je čisto resen predlog. Če pa Italija ne bo za, lahko na vse skupaj pozabimo in pričnemo postavljat solarne panele.
To mi delaj, Sergej!!! _________________ ANV Slovenija Team
in
CIVO Planinska vas |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Kajtimar
Pridružen/-a: 24.09. 2006, 12:38 Prispevkov: 1279 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 13:13 Naslov sporočila: |
|
|
Halo vidva! In kaj na vajin predlog porečejo prizadeti na Obali, ko poleg plinskega terminala v Žavljah, za nameček dobe še jedrski "Otok treh milj" (ali kako se je že ona ameriška NE v kateri nje prišlo do izpusta radioaktivne pare imenovala)?
Lep dan vsem skupaj... _________________ Samo dve stvari sta neskončni: vesolje in človeška neumnost, vendar za prvo nisem popolnoma prepričan!
A. Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Matjaž
Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45 Prispevkov: 850 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 13:39 Naslov sporočila: |
|
|
Matjaž je napisal/a: |
, lahko na vse skupaj pozabimo in pričnemo postavljat solarne panele.
To mi delaj, Sergej!!! |
Ups, mislil sem samo ta stavek, se oproščam za kiks,......... _________________ ANV Slovenija Team
in
CIVO Planinska vas |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mirč
Pridružen/-a: 02.10. 2006, 11:48 Prispevkov: 574 Kraj: Jelarji - pri Kopru
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 14:30 Naslov sporočila: |
|
|
Kajtimar:
Halo vidva! In kaj na vajin predlog porečejo prizadeti na Obali, ko poleg plinskega terminala v Žavljah, za nameček dobe še jedrski "Otok treh milj" (ali kako se je že ona ameriška NE v kateri nje prišlo do izpusta radioaktivne pare imenovala)? Evil or Very Mad
THX Kajtimar |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sergej
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29 Prispevkov: 664
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 14:35 Naslov sporočila: |
|
|
Politika ni poziranje po proslavah in kazanje krivega prsta kolegom v parlamentu. To je navadno nategovanje in Italijani so zviti kot presta na ovinku. Zdaj se počasi kaže kam pes taco moli. Tako so zastavili, da praktično ne morejo izgubit. Če bomo uspeli blokirat izgradnjo v Tržaškem zalivu, bodo dobili samo argument za nagajanje v prihodnosti in to je zanje najslabši scenarij. Če bo šlo vse po njihovih načrtih, bodo imeli terminal skoraj na tujem, uničeno konkurenčno turistično industrijo in še nuklearko na tujem ozemlju, ki bo postavljena tako daleč, da niti slučajno ne bo vplivala na njihovo okolje.
Zdaj pa povejte kako jim parirat? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bučka
Pridružen/-a: 11.10. 2006, 11:13 Prispevkov: 176
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 14:50 Naslov sporočila: |
|
|
Matjaž je napisal/a: |
Niti slučajno. Če se ke Italija odločila za plinske terminale s katerimi bo morala hladit morje, jim mi lahko pomagamo zgradit jedrsko centralo, da bodo z odpadno toploto iz nje lahko greli plin.
Kozlarija vseh kozlarij je, da nam na eni strani mislijo hladit morje in na drugi ogrevat Savo. To je čisto resen predlog. Če pa Italija ne bo za, lahko na vse skupaj pozabimo in pričnemo postavljat solarne panele.
To mi delaj, Sergej!!! |
če bodo zgradili terminale emigriram in ustanovim sekto
kje v venezueli...?!
lp bučka
se mi bo kdo pridružil? _________________ kdor govori ne ve, kdor ve molči! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sergej
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29 Prispevkov: 664
|
Objavljeno: 16 Jan 2007 14:57 Naslov sporočila: |
|
|
Imam žlahto na Madagaskarju - dol je vse še bolj prvinsko... celo kuga se še najde. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|