|
.:: Državljansko Novinarstvo ::.
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Kajtimar
Pridružen/-a: 24.09. 2006, 12:38 Prispevkov: 1279 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 24 Jan 2007 18:25 Naslov sporočila: Staršem volilni glas več? |
|
|
Zanimiva pobuda civilne iniciative organizirane v "Inštitutu za starševstvo in družino".
http://24ur.com/naslovnica/novice/slovenija/20070123_3088297.php
"Sedanja volilna zakonodaja državljanom ne omogoča izvolitve parlamenta in vlade, odgovorne za demografski razvoj. Vlade ne morejo upoštevati družine oziroma staršev v skladu z načeli demokracije. Politika nizke rodnosti spodbuja sama sebe, zato nizka rodnost in njene posledice izgledajo nerešljive. Problem bo odpravljen tedaj, ko bodo splošnih volitvah upoštevani tudi interesi staršev. To je izvedljivo s priznanjem volilne pravice mladoletnim državljanom, ki jih bodo na volitvah zastopali njihovi starši. Taka oblika volilne pravice je skladna z načeli sodobne demokracije."
Vaši morebitni komentarji na to njihovo pobudo za dvig rodnosti? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Kajtimar
Pridružen/-a: 24.09. 2006, 12:38 Prispevkov: 1279 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 24 Jan 2007 18:39 Naslov sporočila: |
|
|
Še besedilo njihove pobude:
Gospod predsednik France Cukjati
DRŽAVNI ZBOR
Republike Slovenije
Šubičeva ulica 4
Ljubljana
Zadeva: pobuda za spremembo Ustave Republike Slovenije
Dovolite mi, da vam predlagam spremembo Ustave Republike Slovenije, ki se nanaša na volilno pravico. Spremembo je potrebno opraviti zaradi neskladja med ustavnimi vsebinami, ki ima škodljive posledice za državljane Republike Slovenije.
Predlog zadeva predvsem 43. člen in 1. člen Ustave Republike Slovenije. Vsebina 1. člena je: »Slovenija je demokratična republika«, vsebina 43. člena pa: »Volilna pravica je splošna in enaka. Vsak državljan, ki je dopolnil 18 let, ima pravico voliti in biti voljen. Zakon lahko določi, v katerih primerih in pod katerimi pogoji imajo volilno pravico tujci.«
Predlagam, da Državni zbor Republike Slovenije namesto sedanje vsebine 43. člena Ustave RS sprejme naslednjo:
»Volilna pravica je splošna in enaka.
Vsak državljan ima pravico voliti. Vsak državljan, ki je dopolnil 18 let, ima tudi pravico biti voljen.
Mladoletne državljane na volitvah zastopajo njihovi zakoniti zastopniki. Zakon lahko določi, v katerih primerih in pod katerimi pogoji imajo volilno pravico tujci.«
Predlagana vsebina 43. člena Ustave RS je usklajena z njenim 1. členom, medtem ko sedanja vsebina 1. člena ni.
Obrazložitev
O volilni pravici govorita 43. člen in 1. člen Ustave Republike Slovenije. Pri tem 43. člen govori o volilni pravici neposredno, 1. člen pa posredno.
Bistvo demokratičnosti Republike Slovenije, ki jo določa 1. člen Ustave RS, je volilna pravica vseh državljanov Republike Slovenije ne glede na osebne razlike med njimi. Državljani Republike Slovenije bomo dobili jamstvo vsebine 1. člena šele po uveljavitvi predlagane spremembe 43. člena Ustave RS.
Volilni glasovi državljanov, tako polnoletnih kot mladoletnih, so edino sredstvo, s katerim lahko državljani pridobijo kandidate za poslance oziroma poslance Državnega zbora za upoštevanje njihovih zakonitih pravic oz. interesov. Tako kot je bilo že pred mnogimi leti ugotovljeno, da je odrekanje volilne pravice ženskam škodljivo, je mogoče danes ugotoviti, da je tudi odrekanje volilnih glasov mladoletnim državljanom škodljivo. Ker na podlagi 43. člena Ustave Republike Slovenije mladoletni nimajo volilne pravice oziroma volilnega glasu, je bistveno zmanjšano upoštevanje njihovih zakonitih interesov v primerjavi s polnoletnimi. To prikrajšanje je zakonito, zato na prvi pogled izgleda upravičeno. Mladoletni državljani živijo s starši v družini, zato se zakonito prikrajšanje mladoletnih državljanov prenaša na njihove starše.
Volilna pravica državljanov je glavno sredstvo sporazumevanja med državo in državljani. Državljani, ki volilne pravice nimajo, so izključeni iz te komunikacije in njihove pravice ne morejo biti predmet dogovarjanja med državo in državljani.
Analiza delovanja ustavnih vsebin pokaže, da so medsebojno odvisne. Tako je mogoče ugotoviti, da je 43. člen ustave dejansko nadrejen vsem ustavnim vsebinam. Lahko jih potrdi ali zanika delno ali v celoti. Lastnosti in moč 43. člena Ustave RS so podlaga tudi za zakonite in škodljive odločitve izvoljenih predstavnikov oblasti. Sedanja vsebina 43. člena je nadrejena tudi 1. členu Ustave RS in s tem zmanjšuje oziroma izničuje jamstvo demokratične ureditve Republike Slovenije.
Izvoljeni poslanci Državnega zbora RS na volitvah dobijo podporo in zakonodajna pooblastila le od polnoletnih državljanov. Zakonodajnih pooblastil mladoletnih državljanov ne dobijo, ker ustava tega ne predvideva. Posledica je, da poslanci sprejemajo zakone, ki upoštevajo predvsem ali izključno koristi polnoletnih državljanov. Koristi mladoletnih državljanov-nevolivcev pa jim ni potrebno upoštevati. Vladne koalicije in Državni zbori določajo uporabo proračunskih finančnih sredstev predvsem v korist volilnega telesa. Tako odločanje je sicer legitimno vendar splošno škodljivo najprej za družino, posredno in nekoliko kasneje pa za vse državljane.
Sedanja vsebina 43. člena Ustave RS je tako podlaga za tradicionalno politično in ekonomsko razvrednotenje starševstva ter siromašenje družin. Pred njim se je danes mogoče uspešno ubraniti le pasivno oz. z odločitvijo za nerojstvo otroka. 43. člen Ustave RS je ustavna podlaga za dejansko razvrednotenje tudi drugih njenih členov, ki naj bi bile po svoji vsebini jamstvo posebnih pravic družine, staršev in otrok. Ti členi so: 1., 2., 3., 5., 14., 15., 22., 44., 50., 53., 54., 55., 56., 57., 80., 82., 103., 104., 107., 149. in 153.
Vidne posledice sedanje vsebine 43. člena Ustave RS, ki jih povzroča na njegovi podlagi sprejeta zakonodaja, so predvsem: prenizka rodnost kot obramba pred družinsko revščino, onemogočena solidarnost med generacijami in naraščajoče težave pri financiranju pokojninskega sklada, zmanjševanje deleža mlade in srednje – ekonomsko aktivne generacije in nezadržna rast deleža stare generacije, padanje ekonomske rasti itd.
Spremembo Ustave RS predlagam z namenom, da se oblikuje ustavna podlaga za odpravo navedenih posledic.
Argument, da mladoletni državljani ne morejo voliti, ni sprejemljiv. Njihovi zakoniti zastopniki so starši, ki so sposobni zastopati interese svojih otrok v vseh okoliščinah in seveda tudi na volitvah.
V splošnem je uveljavljanje pravic posameznih kategorij državljanov izvedljivo na podlagi ustrezne zahteve oziroma pobude. Glede pravic mladoletnih državljanov oziroma njihovih staršev do sedaj taka zahteva še ni bila podana ustreznemu državnemu organu.
Upam, da bo Državni zbor ugotovil upravičenost tega predloga, ga sprejel v primernem času in s tem omogočil pospešen razvoj Slovenije.
S spoštovanjem.
Inštitut za starševstvo in družino
Anton BAJEC, direktor
V vednost prejme tudi:
Dr. Janez Drnovšek, Predsednik Republike Slovenije,
Erjavčeva 17, 1000 Ljubljana |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|