|
.:: Državljansko Novinarstvo ::.
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
kreten
Pridružen/-a: 06.12. 2006, 13:32 Prispevkov: 24
|
Objavljeno: 16 Feb 2007 16:50 Naslov sporočila: Prvi dokazani samognani motor (električni) |
|
|
Tako vsaj pravijo na tej stani:
http://www.overunity.com/index.php/topic,1988.0/topicseen.html
To naj bi bila tudi dokazan kršitev Lenzovega zakona
Meni stran s te povezave odpre pod mojim nickom. Upam, da jo tudi vam. Če jo, potem lahko tudi snemate dokumente in slike. Ni avtorske zaščite, fantje pravijo da so open source.
Uživajte v šrudiju in morebitni replikaciji! _________________ Počasi se daleč pride .... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sergej
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29 Prispevkov: 664
|
Objavljeno: 16 Feb 2007 17:37 Naslov sporočila: |
|
|
Če ni avtorsko zaščiteno, se mogoče lahko malo potrudiš in pripraviš predstavitev. Ni nujno, da vsi člani obvladajo tuje jezike, a ne?
Razen tega so za resno predstavitev potrebne tudi kakšne sheme.
Se že veselim debate. Elektronsko komutacijo s halovo sondo kar dobro poznam.
p.s.
Seveda bi bilo dobro tudi razložit, kje in kako se negira Lenzov oziroma Faradayev zakon magnetne indukcije. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kreten
Pridružen/-a: 06.12. 2006, 13:32 Prispevkov: 24
|
Objavljeno: 16 Feb 2007 18:27 Naslov sporočila: |
|
|
Sergej je napisal/a: |
Če ni avtorsko zaščiteno, se mogoče lahko malo potrudiš in pripraviš predstavitev. Ni nujno, da vsi člani obvladajo tuje jezike, a ne?
Razen tega so za resno predstavitev potrebne tudi kakšne sheme.
Se že veselim debate. Elektronsko komutacijo s halovo sondo kar dobro poznam.
p.s.
Seveda bi bilo dobro tudi razložit, kje in kako se negira Lenzov oziroma Faradayev zakon magnetne indukcije. |
Takoj ko bom preštudiral zadevo. Zdajle (in žal čez vikend) to ne bom mogel. Torej udariva debato v začetku naslednjega tedna. Ta čas pa lahko sam prebereš debato na povezavi. Tam boš našel večino odgovorov. Čeprav se bojim, da se pripravljaš na "znanstveno" utemeljevanje, da je samognani motor nemogoč.
Bedinijevo tehnologijo sem že študiral pred časom in približno se mi sanja za kaj gre. Samo na kratko (in upam da bom zadel); magnet se vrrti z rotorjem, na statorju je eno (ali več) navitje. Halov senzor zazna "mimolet" magneta in sproži tok iz baterije v navitje. Glede na zasnovo ta pritegne (zaželjeno) magnet ali pa odbije (močnejši učinek na račun trajnosti magneta). Ko magnet se magnet približuje navitju, se v njem ustvari magnetno polje nasprotnega pola kot je magnet (indukcija, lenzov zakon). Ustrezno vezje v tem trenutku poskrbi za povezavo med navitjem in baterijo, ki shrani ta naboj in s tem prepreči kontra delovanje navitja. Zato se v bistvu magnetno polje v navitju ne izrazi in magnet v miru preleti navitje. To je v grobem bistvo Bedinijeve tehnologije (ki mimogrede izvira iz začetka 80 - tih let). Ta tehnologija pravzaprav izmenoma prazni in polni do 4 baterije (akumulatorje); iz enega se napaja do tri polni.
Pri motorju iz linka pa gre za to, da je možakar uspel zamenjati baterije z kondenzatorji. Žal nisem utegnil prebreti zadeve (preletel sem prvo in zadnjo stran) in kot rečeno to ne bom mogel storiti do začetka naslednjega tedna, ampak če gre za Bedinijevo tehnologijo je v grobem to to.
P.S.: A samo meni nagaja pošiljanje sporočila ali je to nanovejša moda? _________________ Počasi se daleč pride .... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sergej
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29 Prispevkov: 664
|
Objavljeno: 16 Feb 2007 18:43 Naslov sporočila: |
|
|
Na kondenzatorje sem tudi sam najprej pomislil. Tako lahko dobiš nihajni krog. Ne mislim kaj dosti dokazovat, na tebi (avtorjih) je, da pojasnijo od kje dobijo malus energije za pokrivanje izgub v ležajih, bakru, železu...
Sicer si pa opisal delovanje motorja s trajnim magnetom in elektronsko komutacijo. Seveda je to lahko klasičen motor ali motor z zunanjim rotorjem. V praksi so se najprej uveljavili ti, ker so kot ustvarjanje za pogon ventilatorjev. Da ga ne boš iskal okrog, podri star računalnik in vsaj v napajalniku imaš en tak ventilator. Odpreš zadaj pod nalepko, odstraniš uskočko in potegneš rotor dol. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kreten
Pridružen/-a: 06.12. 2006, 13:32 Prispevkov: 24
|
Objavljeno: 16 Feb 2007 18:51 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, ampak vsi ti motorji trpijo za posledicami induciranih tokov v nasprotnih tuljavah. In izgubami, ki so s tem povezane. Bedinijev motor se tem izgubam ogne. Seveda pa ostanejo mehanske izgube. Te pa se pokrijejo (pa še višek ostane) ob visokonapetostnem pulzu iz tuljave v akumulator. Zakaj je tako pa jaz žal ne vem. Obstaja sicer teorija o ohranjanju dipola v bateriji in podobna jajca, amapk to je zame preveč.
Zdaj pa se zares poslavljam. Uživajte čez vikend _________________ Počasi se daleč pride .... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sergej
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29 Prispevkov: 664
|
Objavljeno: 16 Feb 2007 19:38 Naslov sporočila: |
|
|
Nobenih nasprotnih tuljav nimaš - pri normalnem delovanju seveda. Vrtilno magnetno polje dosežeš s spremembo smeri toka v tuljavi. V nekem smislu imaš sinhronski motor pri katerem trajni magnet nadomešča napajanje rotorja. Pravzaprav je to kar sinhronski motor pri katerem s halovo sondo in elektroniko razmeriš napajanje statorja.
Da bo bolj jasno. Vrtilno polje statorja vleče za sabo magnet rotorja. Na eni strani imaš trajni magnet in na drugi elektromagnet. Južni pol elektromagneta pritegne sever trajnega. Ko ta preleti pol, se smer toka v tuljavi elektromagneta obrne, ta postane sever in severni pol trajnega magneta odbije naprej. Seveda moraš stalno dovajat energijo, da pokrivaš izgube trenja, izgube v bakru statorja, železu statorja in seveda elektroniki. Karkoli zdaj tu dodaš, se izgube samo povečajo. Če pogledaš osnovno konstrukcijo je vse jasno. Če pa dovoliš, da ti dodajajo neka navitja in neke nejasne razlage, se vse skupaj lahko sliši tudi smiselno. Podri ventilator in se igraj. Konstrukcija je skrajno enostavna. Malo železa, štiri tuljavice, halova sonda in dva tranzistorja za preklop.
Začetek osemdesetih let je Papst že imel tak ventilator. Sicer so takrat uporabljali t.i. plastični magnet - v bistvu nekakšen neopren polnjen s feritom in namagneten. Zadevo si lahko dobil v kolutih in še samolepilna je bila. Rezala se je kar z nožem. Poli so se pa 'gledali' s tekočimi kristali. Nekje leta 82-83 se je pričelo s sintranjem magnetov v magnetnem polju in to je bil preboj naprej. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kreten
Pridružen/-a: 06.12. 2006, 13:32 Prispevkov: 24
|
Objavljeno: 06 Mar 2007 13:57 Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni.
Vem, da sem obljubil, da bom napisal več o tejle zadevi, ampak zaenkrat še spremljam kaj se z motorčkom dogaja. V bistvu je motor napačen izraz in to jebe večino ljudi, vključno z menoj. Več o tem ob priliki.
Zdajle je ne vrsti nekaj drugega (glej sosednjo temo ;)) _________________ Počasi se daleč pride .... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|