|
.:: Državljansko Novinarstvo ::.
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Matjaž
Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45 Prispevkov: 850 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: 06 Okt 2006 09:40 Naslov sporočila: |
|
|
<y
Nazadnje urejal/a Matjaž 15 Okt 2006 09:26; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sergej
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 21:29 Prispevkov: 664
|
Objavljeno: 06 Okt 2006 10:31 Naslov sporočila: |
|
|
Jap Vila, to bo srčika problema s katerim se bomo prej ali slej morali vsi ukvarjat. Povsod so se zaredili gospodarji življenja in smrti, ki delujejo popolnoma brez nadzora. Pri vsem tem imam neprijeten občutek, da mi je nekdo ukradel državo.
Pa terminali.
To problematiko niti nisem prav resno spremljal. Dobil sem občutek, da vas je že več kot zadosti.
Za tega v Žavljah me zanima, koliko je bila izpostavljena varnost lokacije. Strašno mnogo se govori o varnosti in terorizmu. Kolikor se jaz spomnim razgleda iz Socerba, tisto skladišče tam spodaj brez problema zadenem z raketo, ki jo v dveh dneh naredim doma. Z eno od tistih, ki jih občasno zapleni policija, je pa to otročje lahko. Se sploh kaj omenja, da je to pod kraškim robom, ki ga je nemogoče nadzorovat – dvignjen in poraščen teren, ki je zaradi atraktivnosti vedno dobro obiskan. Kaj pravijo varnostne študije, če sploh kaj pravijo? Koper je (če se ne motim) v senci za hribom. Do Trsta je pa popolnoma odprt prostor. Se ljudje sploh zavedajo, da izlitje plina sploh ni nedolžno? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gozdna vila
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 18:18 Prispevkov: 1260 Kraj: Koper
|
Objavljeno: 06 Okt 2006 11:23 Naslov sporočila: |
|
|
Sergej je napisal/a: |
Koper je (če se ne motim) v senci za hribom. Do Trsta je pa popolnoma odprt prostor. Se ljudje sploh zavedajo, da izlitje plina sploh ni nedolžno? |
Koper je lociran podobno kot Hong Kong. Obkrožen s hribčki (no pri nas so malo nižji kot Hongkonški, ampak isto je) in odprt k morju.
Po Feng Shuiju, če bi se našel kakšen sposoben škrat ali sposobna vila, ki zna takim rečem služit (ecco okolje in prostor Mirčika), bi lahko postal eno najbogatejših mest v Evropi. Po Feng Shuiju bogastvo prihaja vanj (z ladjami skozi morje) in je s hribčki dovolj zaščiteno, da ga ne bi smelo preveč odtekati. Ecco, to je Koper. Ogromen neizkoriščen potencial. Ker se znanost Feng Shuija pri nas ne uporablja v praksi.
Kaj pa terminali? Terminali pa bi postali velikanska ovira, saj bi preprečili, da bi vanj dotekalo še tisto, kar že danes prihaja. In s tem bi preprečili tudi to, da bi to bogastvo šlo naprej po naši ljubi deželici. Ecco to so pa terminali. Poleg tega pa bi predstavljali ene "krasne" litopunkturne točke s "super" učinki za cel planet. Kdor ne ve kaj je litopunktura, pa naj se na Marka Pogačnika obrne.
No tako nekako. Nisem ravno prepričana, da sem razložila čisto prav, ker je razmišljanje podano po neki oddaji o Feng Shuiju, ki sem jo gledala pred leti, ampak smisel je ta. Tisto o litopunkturi pa sem si zmislila sama.
Nazadnje urejal/a gozdna vila 19 Nov 2006 10:17; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gozdna vila
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 18:18 Prispevkov: 1260 Kraj: Koper
|
Objavljeno: 06 Okt 2006 12:25 Naslov sporočila: |
|
|
Že ker smo pri volitvah. Ko bodo vsi tisti, ki kandidirajo za karkoli (pa pri tem ne mislim na prihajajoče volitve, pač pa imam v mislih vse možne volitve, velike, majhne, mikro, .....) imeli v glavi to, da kandidirajo zato, da bodo SLUŽILI ljudem na osnovi tistega, kar si ljudje želijo in ne na osnovi tistega, kar oni sami mislijo, da si ljudje želijo (namesto da kandidirajo z mislijo, da če bodo izvoljeni, da bodo imeli moč, ki jo bodo uporabili za odločanje o usodah ljudi, o čemer večina kandidirajočih še danes razmišlja - navada iz časov faraonov), šele takrat se bo svet vsaj malenkostno spremenil in stvari se bodo izboljšale. In o terminalih ali chemtrailih ali pesticidih ali takšnih in drugačnih zarotah itd itd, se ne bomo niti pogovarjali. Pravzaprav niti pomislili ne bomo na kaj takega.
Nazadnje urejal/a gozdna vila 19 Nov 2006 10:15; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mirč
Pridružen/-a: 02.10. 2006, 11:48 Prispevkov: 574 Kraj: Jelarji - pri Kopru
|
Objavljeno: 06 Okt 2006 18:25 Naslov sporočila: |
|
|
. Pri vsem tem imam neprijeten občutek, da mi je nekdo ukradel državo.
dobra prispodoba,..tudi meni se vrinja ta občutek.
Ni kaj, neprijeten občutek ko se bere neko zgodbo, resnično iz privatnega življenja, a z njimi bo treba na dan.
Vsakdo, ki je doživel šikano se mora opogumit, preseč in reagirat.
Prav zato bom prevzela področje mobbinga in ne glede na zaključek moje zgodbe, se boj šele začenja.
pa lep vikend vsem
Mirč |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mirč
Pridružen/-a: 02.10. 2006, 11:48 Prispevkov: 574 Kraj: Jelarji - pri Kopru
|
Objavljeno: 07 Okt 2006 06:34 Naslov sporočila: |
|
|
INTERPELACIJA MINISTRA Paolo Cacciarija, podpisana s strani 9 članov parlamenta.
Svet ministrov v Rimu je sporočil, da se je formirala “režijska kabina”, za koordinacijo določitve možnih terminalov utekočinjenega plina v Jadranskem morju, ki naj bi šli v realizacijo.
· Na ministrstva, je bil priložen plan možnih lokacij terminalov utekočinjenega plina, vključno z objekti za uplinjanje tekočega plina (GNL) v Jadranskem morju.
· Poleg že obstoječega terminala v Panigaglia alla Spezia je na iniciativo različnih združenj predlagano: Adriatic Lnc della Qatar Petroleum, Exxon-Mobil e Edison a Porto Viro (RO); Brindisi LNG (British Gas Italia ed Enel) a Brindisi; OLT Offshore LNG Toscana a Livorno; Edison, BP e Solvay a Rosignano Marittimo (LI); LNG Med Gas Terminal s.r.l.a San Ferdinado (RC), Petrolifera Gioia Tauro a Gioia Tauro; Erg Power & Gas e Shell Energy Italia ad Augusta Melilli; Gas Natural International (MEDEA) a Taranto; Gas Natural International a Zaule (TR); Alpi Adriatico s.r.l. (Endesa Italia s.p.a.) nel golfo di Trieste; Erg e Shell a Priolo; Società Nuove Energie s.r.l. a Porto Empedocle (AG); Edison Stoccaggio a San Potito e Cotignola (RA); v skupni kapaciteti 90 miljard m3/letno
· Italija je že povezana z nacionalnim plinovodnim omrežjem z Alžirijo (TTPC), Rusijo, preko Avstrije (Tag) ter S Evropo (Tenp/Transitgas) preko katerih je danes možnost napajanja v količini 74 miljard m3 letno
· Obstoječa najdišča plina v Rusiji ter S Afriki pomenijo najbogatejše rezerve plina na planetu. Edina fizična prepreka za povečanje kapacitete dobave izhaja iz nekaterih kritičnih točk plinovodnega omrežja, ki pa so v fazi ojačitve za dodatno dobavo v količini 13 miljard m3 plina letno.
· Trenutno je v zaključni fazi izvedbe nov plinovod Libija-Sicilija, s kapaciteto 8 miljard m3 plina letno. V začetni fazi je realizacija plinovoda iz območja Kaspijskega morja, preko Grčije, katerega kapaciteta bo leta 2008 znašala 10 miljard m3 plina letno. V že razvitem postopku projektiranja je še plinovod (Galsi) ki bo iz Alžirije, preko Sardenjije dobavljal plin Toscani, kapacitete 10 miljard m3 plina letno. V fazi projektne dokumentacije pa sta še dva plinovoda iz Albanije (Tap) ter Avstrije (Interconnector Tyrol)
· Poročilo ENI, v svojem energetskem scenariju navaja med drugim, da bo leta 2007 dobava plina pretirana - čezmerna.
· Autority Antitrust EU je pred kratkim določila plačilo kazni Eni v višini 290 milionov EURO radi zlorabe dominantnega položaja na tržišču plina, kakor tudi zaradi onemogočanja vdora plina na nacionalni trg konkurenci, in sicer naj bi Snam Rete Gas (kontrolirana s strani Eni) povzročila manjko dobave plina z zavlačevanjem ojačitve kapacitete plinovoda iz S Afrike. Obsodba se nanaša na “gaming the market” kar pomeni manipolacjo trga z namenom dviga grosističnih cen ter posledično maloprodajnih cen na tržišču, kar pomeni 14% zvišanje cene plina v zadnjih dveh letih.
· Način dobave utekočinjenega plina je eden najbolj potratnih v smislu potrebne dodatne energije za uplinjanje tekočega plina. Negativna energetska bilanca v tehnologiji bi se pokrila deloma ob zajetju porabljene energije v tako imenovane “toplotne bazene”
· Po trditvah nekaterih tehničnih študij za transport plina po morju bi naj bil dodatno ekonomsko obremenil do 30% stroška celotnega cevovodnega omrežja (uplinjanje tekočega plina pri –160° C), kar pa naj bi dalo pozitivno bilanco le v primeru dolžine omrežja cevovoda nad 3.800 km.
· Konična vrednost potrebe po plinu ter hkrati kritična točka se izraža v zimskih obdobjih ter traja 15 do 20 dni (400 miljonov m3 dnevno) ter zahtevajo 10 % letne porabe. Lansko leto je bila letna poraba 85 miljard m3 letno.
· Predvideni terminali utekočinjenega plina so v glavnem off shore izvedbe, ogromnih razsežnosti pravi umetni otoki (terminal Porto Viro naj bi imel platformo, dožine 180 m, širine 88 m ter višine 57 m s skupno površino 15.000 m2), povezani z obalo s cevovodi.
· Obravnavane strukture pomenijo tudi omejevanje plovbe, saj je le ta omejena v radiusu desetin km2 okoli terminala.
· Mulekole metana pomenijo tudi kemično nestabilnost ter njihova koncentracija v tekočem stanju (volumenski odnos 1/600!) predstavlja nevarnost eksplozije (na predavanjih je bilo razloženo da je tekoči plin eksploziven v primeru zmesi s kisikom in sicer, kadar količina le tega doseže kvoto 14%).
· Transport tankerjev mora upoštevati internacionalne varnostne predpise in ukrepe, saj so na seznamu direktiv Severo, in sicer med transporti visoke rizične stopnje.
· Terminali potrebujejo za uplinjanje utekočinjenega plina ogromne količine morske vode ter za čiščenje cevovodov uporabo klora (verekina), posledično pa se morje na tem delu ohladi za 4-5-° C.
Paolo Cacciari -
To pa posledično dolgoročno pomeni tudi spremembo klimatskih pogojev na obalnem ter priobalnem pasu celotnega kontaktnega območja. Ne pozabimo, da predstavlja prav naša obala najsevernejšo točko, ki se danes še vedno lahko ponaša z mediteransko klimo, od katere se v primeru terminalov lahko le poslovimo.
Mirč
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Matjaž
Pridružen/-a: 30.09. 2006, 19:45 Prispevkov: 850 Kraj: Prekmurje
|
Objavljeno: 07 Okt 2006 19:33 Naslov sporočila: |
|
|
<y
Nazadnje urejal/a Matjaž 15 Okt 2006 09:27; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Crazy_Bolfenk
Pridružen/-a: 15.09. 2006, 19:28 Prispevkov: 205
|
Objavljeno: 07 Okt 2006 19:58 Naslov sporočila: |
|
|
Pol pa nardimo še en dober koncert za mlade,..
Seveda zato, ker ne pijemo pira..
Ima kdo kaj proti _________________ Cogito, ergo sum!
Kar te ne ubije, te naredi močnejšega!!!
http://actanonverba.mojforum.si/ <--- VABLJENI!! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mirč
Pridružen/-a: 02.10. 2006, 11:48 Prispevkov: 574 Kraj: Jelarji - pri Kopru
|
Objavljeno: 07 Okt 2006 20:32 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, te pa formiramo novo stranko, ki ne bo stranka, ki bo v politiki, pa ne bo politična ...al pa bo lista "CAJT JE ZA FAJT!" ..tak fsaj nebojo rekli, da smo koga kopirali ne?
pa se fsaj en krat ne bomo furt tožli
Mirč |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mirč
Pridružen/-a: 02.10. 2006, 11:48 Prispevkov: 574 Kraj: Jelarji - pri Kopru
|
Objavljeno: 09 Okt 2006 15:53 Naslov sporočila: |
|
|
Spoštovani,
Vabimo vas na predavanje in pogovor z Dr. Romano Jordan Cizelj, poslanko v EU parlamentu, ki bo
v ponedeljek 16. oktobra 2006 ob 19.00 v Avditoriju Portorož
v organizaciji Rotary kluba Portorož na temo:
“Obeti energetske politike EU”
Dogodki v zadnjem obdobju ponovno potrjujejo veliko aktualnost energetike, kot zelo pomembnega izziva današnjega časa in prihodnjih generacij ( EU zelena knjiga, novi plinovod čez Slovenijo, italijanski plinski terminali, naftovod čez Slovenijo, rafinerija Lendava, povezovanje Petrola z ruskimi naftnimi družbami, nove energije itd.).
Predavanje in pogovor z Dr.Romano Jordan Cizelj bo povezoval
prof.dr.Maks Babuder, direktor Elektro instituta Milan Vidmar.
Dogodek nam bo pomagal izpeljati CASINO Portorož, d.d.
S spoštovanjem in pozdravi
Stojan Petelin Ivan Silič
koordinator Predsednik
Rotary klub Portorož
...............
Dr. Stojan Petelin je eden soavtorjev ekspertne študije čezmejnih vplivov terminalov za MOP.
Torej, če koga zanima, ...korajžno na morje!
Mirč |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mirč
Pridružen/-a: 02.10. 2006, 11:48 Prispevkov: 574 Kraj: Jelarji - pri Kopru
|
Objavljeno: 12 Okt 2006 08:47 Naslov sporočila: |
|
|
Pojdi na stran 4-Slovenija plinski terminali. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gozdna vila
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 18:18 Prispevkov: 1260 Kraj: Koper
|
Objavljeno: 15 Okt 2006 09:17 Naslov sporočila: |
|
|
...
Nazadnje urejal/a gozdna vila 19 Nov 2006 09:42; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mirč
Pridružen/-a: 02.10. 2006, 11:48 Prispevkov: 574 Kraj: Jelarji - pri Kopru
|
Objavljeno: 16 Okt 2006 07:12 Naslov sporočila: |
|
|
Manjšinske pravice v primežu terminalov
sobota, 14.10.2006
Tekst: Franco Juri
Pred dnevi sta italijanska vlada in avtonomna dežela Furlanija - Julijska krajina podpisali protokol, ki ponuja nekaj zanimivih iztočnic tudi za nadaljnji razvoj odnosov med Italijo in Slovenijo.
Rim priznava svoji najbolj severovzhodni deželi posebno vlogo, ki jo spričo geografskega položaja in zgodovinsko-kulturnih posebnosti s pomembno navzočnostjo slovenske manjšine (ob bolj številni furlanski in manjši nemški) igra obmejna dežela v odnosu do svojega neposrednega vzhoda, zlasti do Slovenije. Riccardo Illy ima o tem dokaj jasno, a tudi zelo pragmatično in poslovno obarvano vizijo.
Romano Prodi Illyju zaupa, obema pa zaupa kapital, ki si od prodiranja proti vzhodu in severu v okviru morebitne evroregije s Slovenijo in avstrijsko Koroško in petega koridorja veliko obeta. Protokol Prodi-Illy pomeni tudi odločen korak naprej k uveljavljanju pravic zamejskih Slovencev; navsezadnje je prav Illyjeva deželna vlada na pobudo odbornika Roberta Antonaza z mrtve točke premaknila manjšinski položaj ter z lastnimi deželnimi odloki in tudi že pripravljenim zakonom uveljavlja tisto, kar se je na ravni paritetne komisije, ki jo določa državna zaščitna zakonodaja, dušilo ob zavestnem oviranju desnice. Pa tudi pokrajinske in občinske uprave so dale tam, kjer so v rokah leve sredine, manjšinski politiki v deželi doslej neznano dinamiko. Goriška pokrajina je med vsemi najobetavnejši zgled.
Vse lepo in prav torej? No, izkušnje nas učijo, da moramo biti pri Illyju vselej nekoliko previdni; guverner rad ustvarja in ponuja velike "strateške" pakete, v katere spretno tlači vse, in ustvarja vtis, da so stvari soodvisne in nedeljive. Tako se včasih dogaja, da so plemeniti nameni, ki jih lahko le z odobravanjem pozdravljamo, podrejeni, odvisni od drugih, pri katerih je edini prozorni motiv dobiček in ki so lahko za okolje dolgoročno usodni.
Illyjeva "evroregija" s Slovenijo in Avstrijo je predvsem prostor gospodarsko-infrastrukturnega prodora ter uveljavljanja gospodarskih interesov z močnim pečatom Illyjevih lobijev, kar je v kapitalizmu in v njegovi evropski perspektivi navsezadnje povsem legitimno. Pri navedenem protokolu, ki predstavlja sicer nov "partnerski" način načrtovanja skupnih politik na zanimivem obmejnem prostoru, je vendar moč zaslediti nekaj vprašljivih "paketnih" obravnav.
Ob hvalevredni podpori napredni manjšinski politiki dežele in njenim prizadevanjem za oblikovanje evroregije, Illy in Prodi zarisujeta hkrati okvire za prepričevanje Slovenije o pomenu gradnje nekaterih vprašljivih infrastruktur ter o skupnem pristopu k energetskemu vprašanju. In že smo pri spornih plinskih terminalih v Tržaškem zalivu, od katerih Illy ne namerava odstopiti, nasprotovanju lokalnih skupnosti in Slovenije navkljub. Do nedorečenosti trajnostnega razvoja v osnutku protokola so se že kritično opredelili italijanski naravovarstveniki, na primer WWF. Higiensko pa bi bilo, če bi dobre namene do manjšin nehali razčlenjevati v istih dokumentih, ki obravnavajo pomen terminalov ali hitrih železnic in ki želijo to sporočilo posredovati malce zaspani sosednji državi, ki je kot navadno brez zapeljivih idej in pobud. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gozdna vila
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 18:18 Prispevkov: 1260 Kraj: Koper
|
Objavljeno: 20 Okt 2006 18:00 Naslov sporočila: |
|
|
Članek v današnjem Primorskem žurnalu
Naslov: Bodo Italijani upoštevali naše mnenje?
V Kopru bodo predstavili projekta načrtovane gradnje plinskih terminalov, ki znata zagreniti življenje na slovenski strani meje.
Piše: Anita Urbančič
Pretekli teden je ministrstvo za okolje in prostor v Kopru javno predstavilo kar 2900 strani obsežno dokumentacijo za oba načrtovana italijanska plinska terminala za sprejem in ponovno uplinjanje utekočinjenega zemeljskega plina, ki ga želi zgraditi Terminal Alpi Adriatico S. r. l. tik ob slovensko-italijanski meji. Dokumentacija bo javnosti na ogled vse do 13. novembra v Kopru na Uradu za upravljanje z vodami Agencije RS za okolje, ki ima sedež na Pristaniški 12. Tako ta (20. oktober) kot tudi prihodnji petek ob 13. uri pa bo ministrstvo v omenjenih prostorih pripravilo tudi javno predstavitev projektov.
Štiri ali pet terminalov
V Italiji nameravajo v naslednjih petih letih zgraditi tri ali štiri plinske terminale. Trenutno potekajo postopki presoj čezmejnih vplivov za sedem pripravljenih projektov plinskih terminalov, med njimi sta oba terminala, ki ju na kopnem oziroma na morju želita postaviti španski družbi Gas Natural oziroma Endesa. Minister za okolje Janez Podobnik je zagotovil, da bo Italija spoštovala evropski pravni red in vsebino konvencije Espoo, ki obravnava čezmejni vpliv na okolje. Državni sekretar Marko Starman pa pravi, da bo Italija morala upoštevati slovensko mnenje, če se bo hotela držati evropskih okoljskih predpisov.
Radikalna škoda
Sekretar Starman je javno izrazil upanje, da bo presoja o čezmejnih okoljskih vplivih odvrnila slovensko zahodno sosedo od gradnje terminalov v Tržaškem zalivu. Slovenija je namreč po besedah Vesne Kolar Planinšič z ministrstva za okolje in prostor že maja, potem ko je v drugi polovici aprila prejela od Italije vso potrebno dokumentacijo o naložbah, kot projekt več znanstvenih institucij pripravila preliminarno presojo čezmejnih vplivov na okolje za oba plinska terminala. V presoji so ugotovili negativne okoljske vplive zaradi zgostitve prometa, prisotnost tveganja zaradi naravnih in drugih nesreč, nevarnost disperzije čistilnih sredstev in hladu ter možnost suspenzije kovin. Poleg naštetega bi bila terminala po ugotovitvah preliminarne presoje o čezmejnih okoljskih vplivih nevarna tudi zaradi vnosa tujerodnih organizmov kot posledice prometa ladij iz tujih pristanišč. Negativen naj bi bil tudi vpliv na mikroekonomijo ribištva, marikulture in turizma. Do podobnih sklepov so prišli tudi v Italiji, vendar ti vplivi tržaškemu območju ne bi prinesli tako radikalne škode, kot bi jo majhnemu slovenskemu obalnemu pasu. Slovenski strokovnjaki so celo po končanem postopku presoje čezmejnih vplivov pripravljeni soočiti svoje ugotovitve z italijanskimi kolegi. Postopek celovite presoje čezmejnih vplivov terminalov na Slovenijo se bo končal v dveh mesecih.
INFOMAT
Zainteresirana javnost lahko pripombe vpiše v knjigo pripomb ali jih posreduje v dopisu na sedež Agencije RS za okolje. Urad za upravljanje z vodami je ob ponedeljkih odprt med 8. in 12. uro ter med 13. in 15. uro, ob sredah med 8. in 12. uro ter med 13. in 17. uro, ob petkih pa med 8. in 13. uro. _________________ http://resi-svoje-dojke.com - spletna stran za vse ženske, ki ste pripravljene prevzeti odgovornost za svoje zdravje v svoje roke |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gozdna vila
Pridružen/-a: 12.09. 2006, 18:18 Prispevkov: 1260 Kraj: Koper
|
Objavljeno: 21 Okt 2006 14:44 Naslov sporočila: |
|
|
terminali so mačji kašelj v primerjavi s Chemtraili.
Nazadnje urejal/a gozdna vila 19 Nov 2006 09:25; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|